Otaczają Cię reklamy fit produktów i odchudzających diet. Producenci ubrań sportowych prześcigają się w wymyślaniu coraz lepszych i milszych dla oka modeli. W restauracji coraz częściej możesz kupić zdrową sałatkę lub wymienić spód pizzy z pszennego na gryczany. I czasem na pewno zastanawiasz się, po co Ci to wszystko? Czy naprawdę jest sens jeść zdrowo, ćwiczyć i uczestniczyć w tym całym „cyrku”?

Główną motywacją młodych osób jest wygląd.

Zdrowe odżywianie

Nie ma co ukrywać – wygląd jest ważny. Nie tylko dla nas samych. Często determinuje to, jak odbierają  nas inni. Odczuwamy dużą presję ze strony mediów społecznościowych, internetu, czy otoczenia. Obecnie promowana jest nie tylko szczupła, ale również wysportowana,  najlepiej lekko umięśniona sylwetka. I tego nikomu nie trzeba tłumaczyć. Przypominać natomiast należy, czemu warto odżywiać się zdrowo, z innych powodów niż te „wizualne”.

  1. Odżywiając się zdrowo, zapobiegasz chorobom. Wiele osób uważa, że choroby po prostu na nas spadają. Są od nas niezależne i to czy będziesz miał zawał, czy raka kompletnie od Ciebie nie zależy. Nie zgadzam się z tym. Od dawno wiadomo, że zdrowa dieta, bogata w warzywa  i owoce oraz aktywność fizyczna to najlepszy sposób, by zapobiegać cukrzycy, otyłości oraz chorobom serca. Pojawiają się też publikacje, które wskazują, że poprzez odpowiednią dietę można zapobiegać chorobom nowotworowym i przedłużać życie po zachorowaniu, często o lata. Według Światowej Organizacji Zdrowia, przestrzeganie zasad zdrowej diety, pozwala uniknąć jednej trzeciej rodzajów nowotworów i do 80% chorób serca. Prawdopodobieństwo zachorowania na cukrzycę typu II zmniejsza się o 90%. [1]
  2. Prawidłowe odżywianie i ruch zapewniają nam lepsze samopoczucie. Kiedy nasz mózg jest dotleniony, a poszczególne komórki ciała otrzymują wysoko odżywcze paliwo, możemy pracować na pełnych obrotach. Przy diecie obfitującej w przetworzone produkty występują problemy z koncentracją, pojawia się ospałość, senność, brak energii i chęci do aktywności fizycznej. Jeśli chcesz zwiększyć swoją produktywność, pamiętaj o zbilansowanej diecie.
  3. Wspomagamy pracę mózgu i osiągamy lepsze wyniki w nauce. To ważna informacja dla młodych osób, które uczą się lub studiują. Ale również dla każdego człowieka, który nadal się rozwija intelektualnie lub pracuje umysłowo. Nasz mózg potrzebuje zdrowych tłuszczów, kwasów omega 3 i 6 w odpowiednich proporcjach, glukozy, antyoksydantów. A więc całego szeregu składników odżywczych, które znajdziemy w nieprzetworzonej żywności (bardzo istotne są dobre źródła tłuszczów i antyoksydantów). Warto zaznaczyć, ze odpowiednie żywienie może uchronić nasz mózg przed utratą pamięci, demencją czy chorobą Alzheimera.
  4. Jedząc zdrowo, nie musimy stosować restrykcyjnych diet odchudzających. Znacznie łatwiej jest utrzymywać prawidłową masę ciała niż odchudzać się po wielu latach dietetycznych zaniedbań.
  5. Zdrowa dieta to dieta racjonalna. Możemy więc pozwolić sobie od czasu do czasu na mniej zdrowe produkty, które jednak nie wpłyną negatywnie ani na zdrowie, ani na sylwetkę.

Zdrowe odżywianie i ruch to inwestycja w siebie.

ŚniadanieMożna w nieskończoność rozwijać powyższe punkty. Chodzi jednak, o to, by zdać sobie sprawę, że odżywiamy się dla siebie. Dla zdrowia. Dla lepszej przyszłości – bez bólu, lęku, choroby. Łatwiej wybrać teraz zdrowy posiłek niż potem wydać kilkadziesiąt tysięcy na operację czy leki.

Źródła

[1] http://www.who.int/dietphysicalactivity/media/en/gs_fv_ppt_ppuska.pdf?ua=1

Podobne wpisy Zobacz również

1
Dodaj komentarz

avatar
1000
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Łucja Recent comment authors
Łucja
Łucja

Powody dla których są ważne są raczej dość oczywiste. Ze zdrowym odżywianiem się i ruchem wiąże się naprawdę wiele korzyści. Ja sama stosuję od paru miesięcy niskokaloryczny catering od Wygodnej Diety i super mi się z nim funkcjonuje. W końcu nie muszę myśleć o codziennym gotowaniu i mam przy tym szansę na zrzucenie zbędnych kilogramów. 😉